ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΚΥΦΩΝΙΔΗ
Ο Κρίστης Κουπάτος είναι ένας από τους πιο αξιόλογους χορευτές και χορογράφους (με ταλέντο και στη σκηνοθεσία) που υπάρχουν στην Ελλάδα. Κατάγεται από την Πάφο της Κύπρου και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της Ελληνικής μουσικής και θεάτρου. Ήταν ο χορευτής που σήκωνε την Έλενα Παπαρίζου στη Γιουροβίζιον 2005 για τη φιγούρα με τη λύρα ,ενώ συμμετείχε και στην αρχική ομάδα της Καλομοίρας το 2008. Ο ευθύς και ειλικρινής Κρίστης Κουπάτος μίλησε για όλα στο FASHIONART-LOVER χωρίς καμία διάθεση ωραιοποίησης και στρογγυλοποίησης αλλά και ούτε κιτρινισμού.
ΕΡ: EUROVISION 2005-EUROVISION 2011. Τι πιστεύεις ότι έχει αλλάξει και μεσολαβήσει στο διαγωνισμό από την εποχή που συμμετείχες ως χορευτής της Έλενας Παπαρίζου μέχρι σήμερα?
ΑΠ:Πρώτα πρώτα έχει αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής του διαγωνισμού. Τότε ήταν 100% televoting ενώ τώρα το ποσοστό στο οποίο αποφασίζουν οι τηλεθεατές έχει πέσει στο 50% ενώ έχουν "επιστρέψει" και οι επιτροπές όπου στη δικαιοδοσία τους εμπίπτει το άλλο 50%. Τότε οι χώρες που καταλάμβαναν τις 10 πρώτες θέσεις πήγαιναν κατ'ευθείαν στον τελικό (εξού και η Έλενα εμφανίστηκε μόνο στον τελικό μετά την 3η θέση που είχε πάρει ο Σάκης την προηγούμενη χρονιά) μαζί φυσικά με τις Big4, ενώ τώρα πηγαίνει μόνο η νικητήρια χώρα μαζί με τις Βig4 που φέτος γίνονται Βig5 με την επανεμφάνιση της Ιταλίας, ενώ τέλος τώρα έχουμε 2 βραδιές ημιτελικών τώρα σε αντίθεση με τότε που η]ήταν μια βραδιά που κατέληγε να έχει περισσότερες συμμετοχές παρά την βραδιά του τελικού.
Δεύτερον υπάρχει μια περισσότερη προτίμηση στις μπαλάντες συγκριτικά με τότε προφανώς λόγω των επιτροπών και τρίτον δεν συναντάμε πλέον τραγούδια που διακωμωδούν καταστάσεις καθώς πλέον δεν περνάνε στον τελικό.
ΕΡ:Τι συνέβη και δε σε είδαμε ποτέ ξανά στην τελική Ελληνική αποστολή?
ΑΠ:Παραλίγο να ήμουν με την Καλομοίρα το 2008, διότι ήμουν στην ομάδα της στον ελληνικό τελικό όταν κέρδισε, αλλά κάποιοι αποφάσισαν να αλλάξουν όλη την ομάδα που αφορούσε το χορογραφικό και χορευτικό κομμάτι οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορούσα να ακολουθήσω.... Πέρυσι είχα επίσης μια πρόταση να είμαι στην ομάδα του Γιώργου Αλκαίου όταν ήταν να διαγωνιστεί στον ελληνικό τελικό αλλά λόγω άλλων υποχρεώσεων μου δεν αποδέχτηκα την πρόταση.
ΕΡ:Δεδομένου ότι είχες την εμπειρία του "νικητή" πως και δε σου πρότεινε κανείς υποψήφιος τα τελευταία χρόνια να τον αναλάβεις?
ΑΠ: Ίσως να φταίει το γεγονός οτί είμαι άτομο που όλα αυτά τα χρόνια που είμαι στο χώρο, με ενδιέφερε περισσότερο να κάνω καλά τη δουλειά μου παρά να κάνω καλές δημόσιες σχέσεις, είτε με τους καλλιτέχνες με τους οποίους έχω συνεργαστεί, είτε με τις δισκογραφικές εταιρίες που τους εκπροσωπούν. Πιστεύω οτι ένας σωστός επαγγελματίας ανταμοίβεται και αναγνωρίζεται μέσα από τη δουλειά και την πορεία του όποια και αν είναι αυτή, παρά απο τα όσα λέει ή οτιδήποτε άλλο το οποίο δεν έχει σχέση με τις ικανότητές του μέσα στη δουλεια...δυστυχώς όμως δε ζούμε σ΄έναν αγγελικά πλασμένο κόσμο.
ΕΡ:Πως και δε σε προσέγγισε ποτέ το ΡΙΚ να αναλάβεις τη σκηνοθεσία-χορογραφία και τη σκηνική παρουσία της Κύπρου στο διαγωνισμό?
ΑΠ:Η αλήθεια είναι πως δε με έχουν προσεγγίσει ποτέ για να αναλάβω την κυπριακή συμμετοχή αλλά το γιατί δεν το γνωρίζω και είναι κάτι το οποίο δε μπορώ να σας το απαντήσω εγώ αλλα το ΡΙΚ. Εγώ πάντως έχω κάνει κάποιες προσπάθειες στο παρελθόν αλλά μέχρι στιγμής δε βρήκα θετική ανταπόκριση.......προφανώς δεν έχει έρθει η κατάλληλη στιγμή ακόμα.
ΕΡ:Σε ικανοποιεί αυτό που βλέπεις από τις πρόβες Ελλάδας και Κύπρου?
ΑΠ:Αυτό που ακούω με ικανοποιεί, αυτό που βλέπω όμως όχι, τουλάχιστον μέχρι στιγμής από τα γενικά πλάνα που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα διότι δε γνωρίζω πως θα είναι τα τελικά με τα κοντινά κλπ Στην Ελληνική συμμετοχή καταλαβαίνω μεν το concept και το σκεπτικό του χορογράφου αλλά διαφωνώ με το όλο στήσιμο επί σκηνής, μου άρεσε η προσθήκη χορευτή για το ζειμπέκικο στη γέφυρα αλλά θα το προτιμούσα πιο "επίγειο" παρά "εναέριο" διότι το πολύ χτύπημα στο παπούτσι παραπέμπει σε τσάμικο.... Σε ότι αφορά τα γραφικά, οι αρχαίοι κίονες ,συγκριτικά με τη δεύτερη επιλογή που μας έδωσαν και ήταν τσιμεντοκολώνες, σαφώς ήταν προτιμότεροι. Στην κυπριακή συμμετοχή ακόμα δεν έχω καταλάβει ούτε to concept αλλά ούτε και το σκεπτικό πίσω από το όλο στήσιμο. Θεωρώ ότι ο χορογράφος είχε δυο-τρεις ιδέες τις οποίες και εφάρμοσε χωρίς να συνδέονται μεταξύ τους. Η κοπέλα που περιστρέφει τη μπάλα εγώ προσωπικά δε βρίσκω να έχει καμία σχέση με τον τραγουδιστή και τα φωνητικά, ενώ ένας χορευτής που είναι μόνος του στην άκρη και κάνει τα δικά του εμένα μου κάνει ότι περίσσεψε μια θέση οπότε ας κάνουμε και αυτό. Τα γραφικά δε με έχουν ενθουσιάσει παρόλο που ακολουθούν την κίνηση του τραγουδιστά απλά περιμένω να το δω διότι μπορεί με τα πλάνα του σκηνοθέτη να "γράψει" στην κάμερα. Εκτίμηση μου ειναι οτι ο Λούκας με το Στέρεο Μάικ θα περάσουν στον τελικό σχετικά άνετα.
ΕΡ:Πως κρίνεις το επίπεδο του χορού και της χορογραφίας στην Ελλάδα σήμερα?
ΑΠ:Θεωρώ ότι γίνονται αρκετά φιλότιμες και αξιόλογες προσπάθειες από κάποιους χορογράφους και η Ελλάδα διαθέτει μερικούς εξαιρετικούς χορευτές που θα μπορούσαν να δουλέψουν και έξω. Δυστυχώς ο χορός είναι ακόμα η τέχνη η οποία είναι πιο υποβαθμισμένη από τις υπόλοιπες παραστατικές τέχνες και τώρα ειδικά με την κρίση λόγω αδυναμίας να ξοδευτούν χρήματα για παραγωγές αυτό θα δυσκολέψει αρκετά τα πράγματα σε όλα τα είδη χορού.
ΕΡ:Σε ποιά επαγγελματική φάση βρίσκεσαι φέτος?
ΑΠ:Πρόσφατα ήμουν με τη Φωτεινή Δάρρα σε κάποιες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τώρα συζητάω για μια δουλειά για τον Ιούνιο και ταυτόχρονα κάνω κάποιες διδασκαλίες και μικρές χορογραφικές δουλειές.
ΕΡ:Ποιά είναι τα μελλοντικά σου σχέδια?
ΑΠ:Δυστυχώς λόγω της οικονομικής κατάστασης η γενιά μου νομίζω δε μπορεί πλέον να προγραμματίσει και πολύ το μέλλον, έχω κάποιους στόχους απλά ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο θα είναι εφικτό να υλοποιηθούν.
Ο Κρίστης Κουπάτος είναι ένας από τους πιο αξιόλογους χορευτές και χορογράφους (με ταλέντο και στη σκηνοθεσία) που υπάρχουν στην Ελλάδα. Κατάγεται από την Πάφο της Κύπρου και έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της Ελληνικής μουσικής και θεάτρου. Ήταν ο χορευτής που σήκωνε την Έλενα Παπαρίζου στη Γιουροβίζιον 2005 για τη φιγούρα με τη λύρα ,ενώ συμμετείχε και στην αρχική ομάδα της Καλομοίρας το 2008. Ο ευθύς και ειλικρινής Κρίστης Κουπάτος μίλησε για όλα στο FASHIONART-LOVER χωρίς καμία διάθεση ωραιοποίησης και στρογγυλοποίησης αλλά και ούτε κιτρινισμού.
ΕΡ: EUROVISION 2005-EUROVISION 2011. Τι πιστεύεις ότι έχει αλλάξει και μεσολαβήσει στο διαγωνισμό από την εποχή που συμμετείχες ως χορευτής της Έλενας Παπαρίζου μέχρι σήμερα?
ΑΠ:Πρώτα πρώτα έχει αλλάξει ο τρόπος διεξαγωγής του διαγωνισμού. Τότε ήταν 100% televoting ενώ τώρα το ποσοστό στο οποίο αποφασίζουν οι τηλεθεατές έχει πέσει στο 50% ενώ έχουν "επιστρέψει" και οι επιτροπές όπου στη δικαιοδοσία τους εμπίπτει το άλλο 50%. Τότε οι χώρες που καταλάμβαναν τις 10 πρώτες θέσεις πήγαιναν κατ'ευθείαν στον τελικό (εξού και η Έλενα εμφανίστηκε μόνο στον τελικό μετά την 3η θέση που είχε πάρει ο Σάκης την προηγούμενη χρονιά) μαζί φυσικά με τις Big4, ενώ τώρα πηγαίνει μόνο η νικητήρια χώρα μαζί με τις Βig4 που φέτος γίνονται Βig5 με την επανεμφάνιση της Ιταλίας, ενώ τέλος τώρα έχουμε 2 βραδιές ημιτελικών τώρα σε αντίθεση με τότε που η]ήταν μια βραδιά που κατέληγε να έχει περισσότερες συμμετοχές παρά την βραδιά του τελικού.
Δεύτερον υπάρχει μια περισσότερη προτίμηση στις μπαλάντες συγκριτικά με τότε προφανώς λόγω των επιτροπών και τρίτον δεν συναντάμε πλέον τραγούδια που διακωμωδούν καταστάσεις καθώς πλέον δεν περνάνε στον τελικό.
ΕΡ:Τι συνέβη και δε σε είδαμε ποτέ ξανά στην τελική Ελληνική αποστολή?
ΑΠ:Παραλίγο να ήμουν με την Καλομοίρα το 2008, διότι ήμουν στην ομάδα της στον ελληνικό τελικό όταν κέρδισε, αλλά κάποιοι αποφάσισαν να αλλάξουν όλη την ομάδα που αφορούσε το χορογραφικό και χορευτικό κομμάτι οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορούσα να ακολουθήσω.... Πέρυσι είχα επίσης μια πρόταση να είμαι στην ομάδα του Γιώργου Αλκαίου όταν ήταν να διαγωνιστεί στον ελληνικό τελικό αλλά λόγω άλλων υποχρεώσεων μου δεν αποδέχτηκα την πρόταση.
ΕΡ:Δεδομένου ότι είχες την εμπειρία του "νικητή" πως και δε σου πρότεινε κανείς υποψήφιος τα τελευταία χρόνια να τον αναλάβεις?
ΑΠ: Ίσως να φταίει το γεγονός οτί είμαι άτομο που όλα αυτά τα χρόνια που είμαι στο χώρο, με ενδιέφερε περισσότερο να κάνω καλά τη δουλειά μου παρά να κάνω καλές δημόσιες σχέσεις, είτε με τους καλλιτέχνες με τους οποίους έχω συνεργαστεί, είτε με τις δισκογραφικές εταιρίες που τους εκπροσωπούν. Πιστεύω οτι ένας σωστός επαγγελματίας ανταμοίβεται και αναγνωρίζεται μέσα από τη δουλειά και την πορεία του όποια και αν είναι αυτή, παρά απο τα όσα λέει ή οτιδήποτε άλλο το οποίο δεν έχει σχέση με τις ικανότητές του μέσα στη δουλεια...δυστυχώς όμως δε ζούμε σ΄έναν αγγελικά πλασμένο κόσμο.
ΕΡ:Πως και δε σε προσέγγισε ποτέ το ΡΙΚ να αναλάβεις τη σκηνοθεσία-χορογραφία και τη σκηνική παρουσία της Κύπρου στο διαγωνισμό?
ΑΠ:Η αλήθεια είναι πως δε με έχουν προσεγγίσει ποτέ για να αναλάβω την κυπριακή συμμετοχή αλλά το γιατί δεν το γνωρίζω και είναι κάτι το οποίο δε μπορώ να σας το απαντήσω εγώ αλλα το ΡΙΚ. Εγώ πάντως έχω κάνει κάποιες προσπάθειες στο παρελθόν αλλά μέχρι στιγμής δε βρήκα θετική ανταπόκριση.......προφανώς δεν έχει έρθει η κατάλληλη στιγμή ακόμα.
ΕΡ:Σε ικανοποιεί αυτό που βλέπεις από τις πρόβες Ελλάδας και Κύπρου?
ΑΠ:Αυτό που ακούω με ικανοποιεί, αυτό που βλέπω όμως όχι, τουλάχιστον μέχρι στιγμής από τα γενικά πλάνα που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα διότι δε γνωρίζω πως θα είναι τα τελικά με τα κοντινά κλπ Στην Ελληνική συμμετοχή καταλαβαίνω μεν το concept και το σκεπτικό του χορογράφου αλλά διαφωνώ με το όλο στήσιμο επί σκηνής, μου άρεσε η προσθήκη χορευτή για το ζειμπέκικο στη γέφυρα αλλά θα το προτιμούσα πιο "επίγειο" παρά "εναέριο" διότι το πολύ χτύπημα στο παπούτσι παραπέμπει σε τσάμικο.... Σε ότι αφορά τα γραφικά, οι αρχαίοι κίονες ,συγκριτικά με τη δεύτερη επιλογή που μας έδωσαν και ήταν τσιμεντοκολώνες, σαφώς ήταν προτιμότεροι. Στην κυπριακή συμμετοχή ακόμα δεν έχω καταλάβει ούτε to concept αλλά ούτε και το σκεπτικό πίσω από το όλο στήσιμο. Θεωρώ ότι ο χορογράφος είχε δυο-τρεις ιδέες τις οποίες και εφάρμοσε χωρίς να συνδέονται μεταξύ τους. Η κοπέλα που περιστρέφει τη μπάλα εγώ προσωπικά δε βρίσκω να έχει καμία σχέση με τον τραγουδιστή και τα φωνητικά, ενώ ένας χορευτής που είναι μόνος του στην άκρη και κάνει τα δικά του εμένα μου κάνει ότι περίσσεψε μια θέση οπότε ας κάνουμε και αυτό. Τα γραφικά δε με έχουν ενθουσιάσει παρόλο που ακολουθούν την κίνηση του τραγουδιστά απλά περιμένω να το δω διότι μπορεί με τα πλάνα του σκηνοθέτη να "γράψει" στην κάμερα. Εκτίμηση μου ειναι οτι ο Λούκας με το Στέρεο Μάικ θα περάσουν στον τελικό σχετικά άνετα.
ΕΡ:Πως κρίνεις το επίπεδο του χορού και της χορογραφίας στην Ελλάδα σήμερα?
ΑΠ:Θεωρώ ότι γίνονται αρκετά φιλότιμες και αξιόλογες προσπάθειες από κάποιους χορογράφους και η Ελλάδα διαθέτει μερικούς εξαιρετικούς χορευτές που θα μπορούσαν να δουλέψουν και έξω. Δυστυχώς ο χορός είναι ακόμα η τέχνη η οποία είναι πιο υποβαθμισμένη από τις υπόλοιπες παραστατικές τέχνες και τώρα ειδικά με την κρίση λόγω αδυναμίας να ξοδευτούν χρήματα για παραγωγές αυτό θα δυσκολέψει αρκετά τα πράγματα σε όλα τα είδη χορού.
ΕΡ:Σε ποιά επαγγελματική φάση βρίσκεσαι φέτος?
ΑΠ:Πρόσφατα ήμουν με τη Φωτεινή Δάρρα σε κάποιες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τώρα συζητάω για μια δουλειά για τον Ιούνιο και ταυτόχρονα κάνω κάποιες διδασκαλίες και μικρές χορογραφικές δουλειές.
ΕΡ:Ποιά είναι τα μελλοντικά σου σχέδια?
ΑΠ:Δυστυχώς λόγω της οικονομικής κατάστασης η γενιά μου νομίζω δε μπορεί πλέον να προγραμματίσει και πολύ το μέλλον, έχω κάποιους στόχους απλά ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο θα είναι εφικτό να υλοποιηθούν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου