Τα
Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο
κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας
σχολείου - οικογένειας, διοργανώνουν για όγδοη συνεχή χρονιά τις
απογευματινές συναντήσεις γονέων με
κεντρικό θέμα:
"Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας".
Οι
συναντήσεις θα πραγματοποιούνται στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους
Ελαιώνες Πυλαίας, από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 15 Μαΐου 2013 και από τις 18:30 έως
τις 20:30.
Κοντά
μας θα βρίσκονται καταξιωμένοι επιστήμονες και επαγγελματίες και μαζί θα αφουγκραστούμε
και θα συζητήσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν
και
μας ενδιαφέρουν σε σχέση με το γνωστό - άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.
Πιστεύουμε
ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της
ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Παρατηρήσεις:
•
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
•
Τις ώρες των συναντήσεων τα παιδιά
απασχολούνται δημιουργικά στο χώρο του
σχολείου.
•
Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης
μας.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.protypa.gr
Το πρόγραμμα των σεμιναρίων
Τετάρτη
20/2/2013
“Πόσο
έξυπνο είναι το παιδί μου;’’ Τι εννοούμε με τον όρο νοημοσύνη; Γιατί και πότε
αναφερόμαστε σε δείκτες ευφυΐας (IQ) στη σχολική
ηλικία και κατά πόσο σχετίζεται με τη σχολική επίδοση;
Πολύ
συχνά αναφερόμαστε σε έξυπνα παιδιά και πολλές φορές παρουσιάζουν ιδιαίτερες
ικανότητες. Θα συζητήσουμε θέματα που αφορούν στις επικρατέστερες
θεωρίες
σχετικά με τον προσδιορισμό του όρου νοημοσύνη καθώς και τη μέτρησή της και θα
παρουσιάσουμε περιπτώσεις παιδιών με ιδιαίτερες ικανότητες.
Στόχος
είναι να γίνει γνωστό ότι η μέτρηση ευφυΐας είναι μερικές φορές ένας
αμφιλεγόμενος δείκτης που δεν αποτελεί τον μοναδικό τρόπο πρόγνωσης
αποτελεσματικής σχολικής επίτευξης.
Πόπη
Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων
Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 27/2/2013
“Ποια
είναι τα απαραίτητα εφόδια ζωής για το παιδί μου”; Κοινωνική και συναισθηματική
προετοιμασία του παιδιού για το μέλλον.
Η
εικόνα που διαθέτουν τα παιδιά για τον εαυτό τους διαμορφώνεται σημαντικά από την
αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους. Στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας
συμβάλλει η σχέση με τους ενηλίκους και τους συνομηλίκους. Παράλληλα, εμείς οι
ενήλικες φροντίζουμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας βασικές κοινωνικές
δεξιότητες κατάλληλες ώστε να
διαχειριστούν συναισθήματα όπως θυμό, άγχος και να αναγνωρίζουν, καθώς και να
σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.
Πόπη
Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων
Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 6/3/2013
Μιλώντας
με τα παιδιά και ενθαρρύνοντας τις ερωτήσεις τους
Πώς
μπορούμε να κρατήσουμε ζωντανή τη φυσική περιέργεια των παιδιών για τον κόσμο
γύρω τους; Γιατί μειώνεται ο αριθμός και η ποιότητα των ερωτήσεων που κάνουν τα
παιδιά καθώς μεγαλώνουν; Πώς διαχειριζόμαστε τις ερωτήσεις τους και πώς
κάνουμε, εμείς οι ίδιοι, ερωτήσεις που ενεργοποιούν τη σκέψη και τη φαντασία
τους; Θα συζητήσουμε τη σημασία και το ρόλο των ερωτήσεων στη μάθηση μέσα και
έξω από το σχολείο, θα δούμε πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε το διάλογο των
παιδιών με ανθρώπους, αντικείμενα και φαινόμενα και θα μιλήσουμε για τρόπους
διαχείρισης «δύσκολων» ερωτήσεων.
Μαρία
Μπιρμπίλη, Επικ. Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ.
Τετάρτη 20/3/2013
Οργάνωση
Μελέτης: «Μάθε παιδί μου γράμματα: Πώς μπορεί να επιτευχθεί η επιτυχής μελέτη
στο σπίτι».
Ορισμένες
φορές η μελέτη στο σπίτι φαίνεται στα παιδιά ως μια δύσκολη και κουραστική
διαδικασία. Το διάβασμα μπορεί να γίνει ευκολότερο, αποδοτικότερο ακόμη και
διασκεδαστικό με λίγη οργάνωση. Βασικά μέρη της οργάνωσης αυτής είναι η
διαχείριση του χρόνου αλλά και του χώρου που πραγματοποιείται η μελέτη. Επίσης,
εξαιρετικά βοηθητική είναι η εκμάθηση και χρήση δεξιοτήτων για τη συγκράτηση
και αναπαραγωγή γνώσεων και πληροφοριών. Οι τεχνικές μελέτης που θα
παρουσιαστούν σχετίζονται άμεσα και αποκλειστικά με τις τεχνικές που
παρουσιάζονται
στα τμήματα Γ' και Δ' Δημοτικού του σχολείου μας.
Πόπη
Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων
Θεσσαλονίκης
Τετάρτη 27/3/2013
Βιωματικό
Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης.
Η
Εικαστική Θεραπεία βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου
επικοινωνίας και έκφρασης του ατόμου με τον εαυτό του και το περιβάλλον, ώστε
να αναπτύξει συναισθηματικές και σωματικές ικανότητες. Η Εικαστική Θεραπεία δεν
απαιτεί κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση. Στο
βιωματικό εργαστήριο, μέσα από την αυθόρμητη, κυρίως, ζωγραφική, επικοινωνούμε
με σύμβολα για θέματα που απασχολούν τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την
καθημερινότητά μας, όπως η συνύπαρξή μας με άλλους, οι σχέσεις, η φιλία και η
διαφορετικότητα.
Το
θέμα του βιωματικού εργαστηρίου είναι «Αγαπημένος μου παιδικός ήρωας»
(πρότυπα
ζωής) Γιατί επιλέγω τον συγκεκριμένο ήρωα και τι αντιπροσωπεύει για μένα και
την πορεία μου;
Ελένη
Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy
Τετάρτη 3/4/2013
Πριν φωνάξουμε το γιατρό.
Καθημερινά
προβλήματα των παιδιών και πώς τα αντιμετωπίζουμε. Μικροαδιαθεσίες, πυρετός,
πόνοι στην κοιλιά, πονοκέφαλοι, ατυχήματα, διάρροιες, βήχας κ.τ.λ.
Κωνσταντίνος
Κουτσομητέλης Ειδικός Παθολόγος- Οικογενειακός Γιατρός-Αρχίατρος Ταμείου
Δημοσιογράφων Θεσσαλονίκης.
Τετάρτη
10/4/2013
Πρώτες
Βοήθειες στα παιδιά.
Πώς
θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως:
λιποθυμίες, αιμορραγίες,
ρινορραγίες,
κατάγματα, δηλητηριάσεις, ηλεκτροπληξία, εγκαύματα, έμ-
φραγμα,
υπογλυκαιμία, κακώσεις κεφαλής, πνιγμός.
Καρδιοπνευμονική
αναζωογόνηση ( KΑΡΠΑ)
Νικόλαος
Γκούρτσας - Διασώστης ΕΚΑΒ-Εκπαιδευτής Α΄ Βοηθειών. Διευθυντής των προγραμμάτων
εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης.
Τετάρτη
17/4/2013
Διατροφική
εκπαίδευση παιδιών - γονέων.
Ποια
λάθη κάνουμε στη διατροφή των παιδιών
μας; Πόσο αυτά επηρεάζουν την υγεία και
την ανάπτυξή τους; Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Η παιδική παχυσαρκία και η αντιμετώπισή της.
Υγιεινά σνακ για το σχολείο.
Θα
γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ανθρωπομετρικών μετρήσεων που έγιναν
στους μαθητές της Δ΄, Ε ΄και ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού μας και θα προταθούν τρόποι βελτίωσης αυτών.
Ιορδάνης
Δουρβανίδης. Διατροφολόγος -
Διαιτολόγος, Συνεργάτης Παιδιατρικής Κλινικής Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου»,
Σύμβουλος Διατροφής των Εκπαιδευτηρίων μας
Τετάρτη
24/4/2013
Το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πώς θα
διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την υγιή και ασφαλή χρήση τους;
Η
σύγχρονη τεχνολογία μάς προσφέρει πλούσια μέσα και ποικίλες δυνατότητες. Η συχνότητα αλλά και ο τρόπος χρήσης των κινητών τηλεφώνων και του
διαδικτύου - με προεξάρχοντα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης-συνοδεύονται σε κάποιες περιπτώσεις από ορισμένες συναισθηματικές ή συμπεριφορικές δυσκολίες στα
παιδιά και στους εφήβους. Επίσης μπορούν να προκύψουν και οικογενειακά προβλήματα και θέματα
οριοθέτησης από την παιδική ηλικία. Πόσο σημαντικό είναι να διδάξουμε στους νέους πώς να
ελέγχουν τη χρήση του μέσου χωρίς εκείνο να τους ελέγχει.
Βάϊος
Νταφούλης
Παιδοψυχίατρος
- Διδάκτωρ Α.Π.Θ.
Επιμελητής
A' Ιπποκράτειου Γ.Ν.Θ
Τετάρτη
15/5/2013
Μετάβαση
από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό:
Προτάσεις
για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Τα
τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της προσαρμογής των παιδιών από το
νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Βασικό επίκεντρο αποτελεί πλέον η κοινωνική και η
συναισθηματική διάσταση της προσωπικότητας του παιδιού ως προς την
προσαρμοστικότητά του στο νέο περιβάλλον. Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς
και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;
Πόπη
Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων
Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.
Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των
Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.
Νίκος
Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού
σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου