Ο GEORGE LOIS ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ TEDx THESSALONIKI 2014

Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

Ο ελληνικής καταγωγής George Lois γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1931. Θεωρείται ένας από τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επίδραση κι επιρροή στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας και της διαφήμισης τα τελευταία 50 χρόνια. Γνωστός και ως ο εμπνευστής της Μεγάλης Ιδέας στη διαφήμιση, ο Lois υπήρξε πρωτεργάτης της Δημιουργικής Επανάστασης που συντελέστηκε στη διαφήμιση στην Αμερική τη δεκαετία του ’60. Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης καριέρας του, δημιούργησε μια σειρά από επαναστατικές διαφημιστικές καμπάνιες που συνδύαζαν σχεδιασμό υψηλού επιπέδου με εντυπωσιακές πωλήσεις. Μεταξύ άλλων σχεδίασε τις καμπάνιες ορισμένων από τα σημαντικότερα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης των ΗΠΑ όπως το Time, η USA Today (η οποία διασώθηκε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή από τη διακοπή κυκλοφορίας χάρη στην τηλεοπτική καμπάνια που επιμελήθηκε ο Lois), το MTV (η εκστρατεία για το οποίο, με γενικό τίτλο ‘I Want My MTV’ αποτελεί μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς στο χώρο της διαφήμισης), το ESPN (η καμπάνια για το οποίο, με τη γενική ονομασία ‘In Your Face’, το μετέτρεψε αυθημερόν από ένα υπό κατάρρευση κανάλι στο πρότυπο αθλητικό τηλεοπτικό δίκτυο παγκοσμίως), καθώς και αρκετών πολυεθνικών εταιρειών όπως η Xerox και η Tommy HilfigerΠαράλληλα ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του περιοδικού Esquire από το 1962 έως το 1972, μια θέση από την οποία με το έργο του άλλαξε την ιστορία του περιοδικού τύπου. Σε αυτό το διάστημα ο Lois σχεδίασε πολλά από τα πιο εμβληματικά εξώφυλλα όλων των εποχών για τα τεύχη του περιοδικού και από το 2008 τριάντα οκτώ από αυτά ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Ν. Υόρκης (MoMA), μετά από τη δωδεκάμηνη διάρκειας έκθεση με τίτλο George Lois: The Esquire Covers @ MoMA.


Κατά τη διάρκεια της καριέρας του ανέλαβε να σχεδιάσει τις προεκλογικές καμπάνιες τεσσάρων Αμερικανών γερουσιαστών, μεταξύ των οποίων και ο Ρόμπερτ Κένεντι. Παράλληλα με την επαγγελματική του σταδιοδρομία, συμμετείχε και διοργάνωσε ακτιβιστικές δράσεις. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα σχεδίασε και δημοσιοποίησε πολιτικές διαφημίσεις κατά του καθεστώτος στις σημαντικότερες εφημερίδες των ΗΠΑ. Την ίδια περίοδο, πρωτοστάτησε στον αγώνα για την απελευθέρωση του Αμερικανού πυγμάχου Ρούμπιν Κάρτερ, ο οποίος καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη με ρατσιστικά κριτήρια, επιστρατεύοντας γνωστές προσωπικότητες της Αμερικής όπως οι Μπομπ Ντίλαν, Μοχάμεντ Άλι κ.ά. Το καλοκαίρι του 1985, όταν η κυβέρνηση στις ΗΠΑ απέτρεπε τους Αμερικανούς από το να ταξιδέψουν στην Ελλάδα “λόγω της τρομοκρατίας στη Μέση Ανατολή”, ο Lois, ως «περήφανος Ελληνοαμερικανός», εξασφάλισε τη στήριξη 39 προσωπικοτήτων από τη βιομηχανία του θεάματος –ανάμεσά τους, ο Κλιφ Ρόμπερτσον, ο Λόιντ Μπρίντζες και η Ζα Ζα Γκαμπόρ– προσφέροντάς τους δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή στη χώρα μας. Ως αντάλλαγμα, τους ζήτησε να συμμετάσχουν σε μία εκστρατεία με σλόγκαν «Επιστρέφω σπίτι μου… στην Ελλάδα». Το αποτέλεσμα ήταν μία «καταπληκτική τουριστική σεζόν», όπως συνηθίζει να λέει κάθε φορά που αναφέρεται σε αυτό το γεγονός. Ο George Lois είναι ο μόνος μέχρι σήμερα που έχει τιμηθεί και με τις δύο μεγάλες διακρίσεις του χώρου της διαφήμισης, δηλαδή τα The Art Directors Hall of Fame και The One Club Creative Hall of Fame. Επίσης, έχει βραβευθεί για το έργο ζωής του από τα American Institute of Graphic Arts, CLIO και το Society of Publication Designers Έχει συγγράψει συνολικά 10 βιβλία. Κάποια από αυτά διδάσκονται σε τμήματα επικοινωνίας σε πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Ζει στην Νέα Υόρκη με τη γυναίκα του και, στα 83 του χρόνια, συνεχίζει να εργάζεται καθημερινά. Αυτό το Σάββατο θα είναι  στη σκηνή του #TEDxThess14, σε έναν ακόμα σταθμό αυτής της συναρπαστικής διαδρομής για να μιλήσει για τη δική του οπτική του ‘Κάθε Τέλος Μία Αρχή’ για πρώτη φορά από τη σκηνή ενός TED ή TEDx event!

Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου