H ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ «ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ» ΡΟΜΠΟΤ

Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

Το ρομπότ Εμίλιο τον γνωρίσαμε πέρυσι τέτοια εποχή στις πρόβες και τις παραστάσεις της «Μαγεμένης Βασιλοπούλας» των Ρόδη-Κυφωνίδη με την Αθηνά Παππά. Αν και η παρουσία του έκανε εντύπωσε σε κοινό και κριτικούς, ωστόσο δεν πήρε τις αναμενόμενες διαστάσεις στη Θεσσαλονίκη  , παρόλο που ήταν η πρώτη συμμετοχή ρομπότ , όχι μόνο σε Ελληνική , αλλά και σε Ευρωπαϊκή παράσταση.
Αλλά η ιστορία κατέγραψε τη χρήση και την παρουσία του στην παράσταση ως πρωτιά σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα χρόνο μετά ο Εμίλιο εξομολογείται πως του «κακοφάνηκε» που μετά τις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη δε συμπεριελήφθη στο σχεδιασμό της Αθήνας, όπου η επιτυχία οδήγησε σε παράταση. 
Θεωρεί πως η απόφαση του σκηνοθετικού διδύμου Ρόδη-Κυφωνίδη τον αδίκησε και δεν του έδωσε την ευκαιρία να εξελίξει τη συνύπαρξή του επί σκηνής με την πρωταγωνίστρια Αθηνά Παππά.
Παραδέχεται μάλιστα πως του έλειψε η αύρα της και το υποκριτικό της ταλέντο, αλλά και η «σχέση» που καλλιέργησαν  επί σκηνής.  Στη σκηνή άλλωστε μετατρεπόταν από ένα «άψυχο» προϊόν τεχνολογίας σε ένα πλάσμα με «σάρκα» και «οστά».
Η συνέντευξη που παραχώρησε στο FASHIONART LOVER είχε ακριβώς αυτό το σκοπό. Να υπενθυμίσει πως το θέατρο παραμένει  ζωντανό , ακόμη κι όταν στη σκηνή «πέφτει»   black out, ή  παύση, ή τα κόκκινα μάτια ενός ρομπότ  παιχνιδιού.



FASHIONART LOVER: Ένα χρόνο μετά την εμφάνισή σου στο θέατρο με τη «Μαγεμένη Βασιλοπούλα» στο πλευρό της Αθηνάς Παππά τι σου έχει μείνει;
ΕΜΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ): Η αύρα της Αθηνάς, αυτή η μαγεία που αποπνέει ως ηθοποιός, αυτή η μεταμόρφωσή της που παρασέρνει και τον συμπρωταγωνιστή της.
FASHIONART LOVER: Κατατάσσεις τον εαυτό σου στη θέση του συμπρωταγωνιστή;
ΕΜΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ) : Δεν είμαι ταξιθέτης για να κατατάσσω θέσεις, αλλά αισθάνομαι ότι συνυπήρξα μαζί της, δεν ήμουν απλά ένα εύχρηστο gadget ή ένα σκηνοθετικό εύρημα των Ρόδη-Κυφωνίδη.
FASHIONART LOVER : Που οφείλεται αυτό;
EΜΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ) : Οπωσδήποτε στην Αθηνά Παππά που μου συμπεριφέρθηκε επί σκηνής ως συμπαίκτη της, αλλά και στην απόφαση των σκηνοθετών αντί να επιλέξουν ένα βουβό πρόσωπο να «μετατρέψουν»  ένα ρομπότ παιχνίδι σε νοσοκόμο-οικιακό βοηθό.
FASHIONART LOVER : Μα μόλις είπες ότι δεν ήσουν απλά ένα σκηνοθετικό εύρημα;
ΕΜΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ) : Ξεκαθαρίζω πως η απόφαση των σκηνοθετών ήταν ένα ευφυές εύρημα , κατά την ταπεινή υποκειμενική μου άποψη, αλλά χάρη στη μαγεία του θεάτρου, του κειμένου, της παράστασης και τον άψογο επαγγελματισμό της πρωταγωνίστριας πήρα «σάρκα» και «οστά», πήρα «ζωή».
FASHIONART LOVER : Θα το ξανάκανες:
EMΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ): Για την Παππά και την παράσταση, ή για ότι έχει να κάνει με τη «Μαγεμένη Βασιλοπούλα». Να γινόταν ταινία όλο αυτό.  Αλλά και πάλι δε το λέω με απόλυτη βεβαιότητα, γιατί μερικά πράγματα είναι για μία φορά, όπως τα παγκόσμια ρεκόρ.
FASHIONART LOVER : Με τα Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης τι έγινε;
ΕΜΙΛΙΟ (ΡΟΜΠΟΤ) : Θα διατυπώσω μόνο ένα μικρό παράπονο. Παρέλειψαν να με καλέσουν , αλλά πιστεύω πως η παράλειψη ξεκίνησε από τους συγγραφείς και σκηνοθέτες. Αυτό μόνο. Δε θα διεκδικούσα ποτέ βραβείο ερμηνείας, αν και θα ήθελα πολύ να είμαι υποψήφιος στην κατηγορία του β΄ανδρικού ρόλου, έτσι για να ξαναγράψουμε ιστορία. Θα μπορούσα να παραβρίσκομαι και γιατί όχι να παραδώσω και βραβείο στη διάρκεια της τελετής. Αλλά όπως είπα και πριν, νομίζω πως δεν επέμειναν οι σκηνοθέτες της παράστασης, δε με πρότειναν καν. Δεν πειράζει όμως, τους το συγχωρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΟΥ

(Στη φωτογραφία εικονίζονται η Αθηνά Παππά και ο Εμίλιο το ρομπότ).

ΤΟ «ΚΟΜΜΕΝΟ ΤΡΕΗΛΕΡ» της περυσινής παράστασης


Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου