8/4/2011 – 5/6/2011
Έκθεση
Παράθυρα στη θάλασσα. Η Ευρώπη μετά το τείχος του Βερολίνου.
Συνδιοργάνωση: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Με μια εντυπωσιακή έκθεση (η πρώτη για το νέο κτίριο, Μ2) το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εγκαινιάζουν μια νέα περίοδο συνεργασίας. Πρόκειται για τον δεύτερο σταθμό της συγκεκριμένης περιοδεύουσας έκθεσης του ιδρύματος Apollonia, European art exchanges, σε συνεργασία με το ΚΜΣΤ, η οποία έχει ως θέμα τη πρόθεση να οραματιστούμε μια παράλια Ευρώπη και να σκεφτούμε αυτήν και τον πολιτισμικό πλουραλισμό της ξεκινώντας από τις θάλασσές της και από τις γειτνιάζουσες περιοχές.
Η έκθεση Παράθυρα στη Θάλασσα. Η Ευρώπη μετά το Τείχος του Βερολίνου παρουσιάστηκε πρώτα στο Στρασβούργο και τώρα στη Θεσσαλονίκη. Δύο εμβληματικές πόλεις, που συμβολίζουν απόλυτα αυτές τις συνοριακές και περιφερειακές περιοχές, οι οποίες είναι ανοιχτές στις ανταλλαγές και στην συνύπαρξη διαφόρων πολιτισμών. Είναι η κατάληξη μιας σειράς αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκε μέσα από ταξίδια εξερευνήσεων και συναντήσεων με τους πολιτισμικούς παράγοντες της παράκτιας Ευρώπης. Από την Βαλτική θάλασσα μέχρι την Μεσόγειο, περνώντας από τη Μαύρη Θάλασσα… και όχι μόνο. Στόχος της έκθεσης είναι να δώσει μια εικόνα της εικαστικής πραγματικότητας έτσι όπως έχει διαμορφωθεί μέσα από τις αλλαγές που καθορίζουν το νέο γεωπολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό και καλλιτεχνικό τοπίο της Ευρώπης, αλλά και να αναδείξει τους κοινούς προβληματισμούς, τις διαφορές και τις ομοιότητες εντός των φυσικών ορίων μιας ηπείρου που, ανεξάρτητα από το κοινό της όνομα, είναι πολυπρόσωπη και με ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες ως προς την πολιτισμική της, τουλάχιστον, φυσιογνωμία.
Για περισσότερες πληροφορίες: http://apollonia-art-exchanges.com/apollonia.php?idm=61&id=452&rub=1&type=3&idmGen=452
· Michael Bielicky και Kamila B. Richter (Τσεχία - Γερμανία): Columbus 2.0
· Khaled Hafez (Αίγυπτος): Visions of contaminated memories
· Ibro Hasanovic (Βοσνία – Ερζεγοβίνη): Impasse
· Irwin (Σλοβενία) (Miran Mohar, Andrej Savski και Borut Vogelnik): East Art Map
· Artur Klinov (Λευκορωσία): Straw Empire· Anila Rubiku (Αλβανία – Ιταλία): Being Accepted
· Τέτα Μάκρη (Ελλάδα): Las Encantadas (Βίντεο εγκατάσταση)
Στα πλαίσια της έκθεσης θα προβάλλονται και δείγματα από το πρόγραμμα «Προβολές οραμάτων» που εγκαινίασε από το 2001 ο οργανισμός apollonia - european art exchanges, που αφορά στην παρουσίαση της ευρωπαϊκής βίντεο τέχνης. Συμμετέχουν οι:
Ruth Bianco (Μάλτα): Maryan & Rahma
Erik Binder (Σλοβακία): Sunday Army
Pavel Braila (Μολδαβία): Gromkogovoriteli
Geta Bratescu και Alexandru Solomon (Ρουμανία): Earthcake
Kristine Briede (Λετονία): Eurowatching
Anton Cierny (Σλοβακία): Song for Europe
Katia Damianova (Βουλγαρία): European Tongue
Zlatan Filipovic (Βοσνία - Ερζεγοβίνη): UAE resident
Temo Javakhishvili (Γεωργία): Wall
Lia Lapithi Shukuroglou (Κύπρος): Should I stay or should I go now ?
Miodrag Manojlovic (Βοσνία – Ερζεγοβίνη): Ordinary
Miklos Mecs (Ουγγαρία): Altkleider (A Central-Eastern European in Central Eastern Europe)
Vladimir Nikolic και Vera Vecanski (Σερβία): How to become a great artist
Damir Niksic (Βοσνία - Ερζεγοβίνη): Europe has a serious problem
Reinis Petersons (Λετονία): Orangutan Spectre's United Mens Choir
Artemis Raouna (Κύπρος): Greenline
Jozef Robakowski (Πολωνία): Videomasochisms
Stefan Rusu (Μολδαβία): Brejnev likes Mamaliga and Mamaliga likes Brejnev
Επιμέλεια έκθεσης:
Δημήτρης Κωνσταντινίδης, σε συνεργασία με την Κατερίνα Κοσκινά Βοηθοί επιμελητές – Συντονισμός:
Justine Dupraz, Θοδωρής Μάρκογλου
Έκθεση
Παράθυρα στη θάλασσα. Η Ευρώπη μετά το τείχος του Βερολίνου.
Συνδιοργάνωση: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Με μια εντυπωσιακή έκθεση (η πρώτη για το νέο κτίριο, Μ2) το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εγκαινιάζουν μια νέα περίοδο συνεργασίας. Πρόκειται για τον δεύτερο σταθμό της συγκεκριμένης περιοδεύουσας έκθεσης του ιδρύματος Apollonia, European art exchanges, σε συνεργασία με το ΚΜΣΤ, η οποία έχει ως θέμα τη πρόθεση να οραματιστούμε μια παράλια Ευρώπη και να σκεφτούμε αυτήν και τον πολιτισμικό πλουραλισμό της ξεκινώντας από τις θάλασσές της και από τις γειτνιάζουσες περιοχές.
Η έκθεση Παράθυρα στη Θάλασσα. Η Ευρώπη μετά το Τείχος του Βερολίνου παρουσιάστηκε πρώτα στο Στρασβούργο και τώρα στη Θεσσαλονίκη. Δύο εμβληματικές πόλεις, που συμβολίζουν απόλυτα αυτές τις συνοριακές και περιφερειακές περιοχές, οι οποίες είναι ανοιχτές στις ανταλλαγές και στην συνύπαρξη διαφόρων πολιτισμών. Είναι η κατάληξη μιας σειράς αναζητήσεων που πραγματοποιήθηκε μέσα από ταξίδια εξερευνήσεων και συναντήσεων με τους πολιτισμικούς παράγοντες της παράκτιας Ευρώπης. Από την Βαλτική θάλασσα μέχρι την Μεσόγειο, περνώντας από τη Μαύρη Θάλασσα… και όχι μόνο. Στόχος της έκθεσης είναι να δώσει μια εικόνα της εικαστικής πραγματικότητας έτσι όπως έχει διαμορφωθεί μέσα από τις αλλαγές που καθορίζουν το νέο γεωπολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό και καλλιτεχνικό τοπίο της Ευρώπης, αλλά και να αναδείξει τους κοινούς προβληματισμούς, τις διαφορές και τις ομοιότητες εντός των φυσικών ορίων μιας ηπείρου που, ανεξάρτητα από το κοινό της όνομα, είναι πολυπρόσωπη και με ενδιαφέρουσες ιδιαιτερότητες ως προς την πολιτισμική της, τουλάχιστον, φυσιογνωμία.
Για περισσότερες πληροφορίες: http://apollonia-art-exchanges.com/apollonia.php?idm=61&id=452&rub=1&type=3&idmGen=452
· Michael Bielicky και Kamila B. Richter (Τσεχία - Γερμανία): Columbus 2.0
· Khaled Hafez (Αίγυπτος): Visions of contaminated memories
· Ibro Hasanovic (Βοσνία – Ερζεγοβίνη): Impasse
· Irwin (Σλοβενία) (Miran Mohar, Andrej Savski και Borut Vogelnik): East Art Map
· Artur Klinov (Λευκορωσία): Straw Empire· Anila Rubiku (Αλβανία – Ιταλία): Being Accepted
· Τέτα Μάκρη (Ελλάδα): Las Encantadas (Βίντεο εγκατάσταση)
Στα πλαίσια της έκθεσης θα προβάλλονται και δείγματα από το πρόγραμμα «Προβολές οραμάτων» που εγκαινίασε από το 2001 ο οργανισμός apollonia - european art exchanges, που αφορά στην παρουσίαση της ευρωπαϊκής βίντεο τέχνης. Συμμετέχουν οι:
Ruth Bianco (Μάλτα): Maryan & Rahma
Erik Binder (Σλοβακία): Sunday Army
Pavel Braila (Μολδαβία): Gromkogovoriteli
Geta Bratescu και Alexandru Solomon (Ρουμανία): Earthcake
Kristine Briede (Λετονία): Eurowatching
Anton Cierny (Σλοβακία): Song for Europe
Katia Damianova (Βουλγαρία): European Tongue
Zlatan Filipovic (Βοσνία - Ερζεγοβίνη): UAE resident
Temo Javakhishvili (Γεωργία): Wall
Lia Lapithi Shukuroglou (Κύπρος): Should I stay or should I go now ?
Miodrag Manojlovic (Βοσνία – Ερζεγοβίνη): Ordinary
Miklos Mecs (Ουγγαρία): Altkleider (A Central-Eastern European in Central Eastern Europe)
Vladimir Nikolic και Vera Vecanski (Σερβία): How to become a great artist
Damir Niksic (Βοσνία - Ερζεγοβίνη): Europe has a serious problem
Reinis Petersons (Λετονία): Orangutan Spectre's United Mens Choir
Artemis Raouna (Κύπρος): Greenline
Jozef Robakowski (Πολωνία): Videomasochisms
Stefan Rusu (Μολδαβία): Brejnev likes Mamaliga and Mamaliga likes Brejnev
Επιμέλεια έκθεσης:
Δημήτρης Κωνσταντινίδης, σε συνεργασία με την Κατερίνα Κοσκινά Βοηθοί επιμελητές – Συντονισμός:
Justine Dupraz, Θοδωρής Μάρκογλου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου