Η Parallaxi και η ομάδα του "Θεσσαλονίκη Αλλιώς", έχοντας ήδη ξεκινήσει το δεύτερο χρόνο των δράσεών τους στρέφουν σε συνεργασία με το Goethe Institut Θεσσαλονίκης το ενδιαφέρον τους στη δημιουργική οικονομία της πόλης. Κατά το διάστημα 2-8 Μαρτίου μία ολόκληρη εβδομάδα αναμένεται να αναδείξει τις δυνατότητες ανάπτυξης μίας δημιουργικής ταυτότητας της πόλης με το γενικό τίτλο "Made in Thessaloniki". Design και μόδα στη θεωρία και στην πράξη κατακλύζουν την πόλη και ζωντανεύουν μία βιομηχανία εν υπνώσει.
Με αφορμή τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης είναι αναγκαίο να αναδειχτούν όλες οι δημιουργικές δυνάμεις που μπορούν να ξαναβγάλουν τη Θεσσαλονίκη στο διεθνές προσκήνιο. Σε μία εποχή κρίσης η soft power αποτελεί μονόδρομο για την κατάρτιση και την προώθηση του brand name της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό.
Μία ολόκληρη εβδομάδα, δεκάδες χώροι και εκατοντάδες δημιουργοί, μια πόλη καλά κρυμμένη που βγαίνει στην επιφάνεια. Εκθέσεις, ομιλίες, workshops, παρουσιάσεις, installations, fashion shows, guerilla projects, αστικές παρεμβάσεις... Η Θεσσαλονίκη που μπορεί να είναι αλλιώς!
«Το Design στον κόσμο», μία θεωρητική προσέγγιση
Την Κυριακή, 4 Μαρτίου στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού επιχειρείται μία πολύπλευρη θεωρητική προσέγγιση στη δημιουργική οικονομία σε συνέχεια της αντίστοιχης περσινής ημερίδας του Ινστιτούτου Goethe:
- Ο διεθνώς καταξιωμένος Γερμανός designer, Peter Schmidt που έχει σχεδιάσει τα λογότυπα μερικών από τα κορυφαία brands του κόσμου παρουσιάζει επιτυχημένες στρατηγικές εφαρμογές του design στην επικοινωνία.
- Ο Άρης Καλαντίδης, urban planner με έδρα το Βερολίνο παρουσιάζει το εξαιρετικά επιτυχημένο πρότζεκτ που έφερε σε επαφή και αλληλεπίδραση σχεδιαστές μόδας και ράφτες στην περιοχή του Neukölln, δημιουργώντας πρωτοφανείς ευκαιρίες συνεργασίες, δείχνοντας έτσι ένα δρόμο που θα μπορούσε να ακολουθήσει και η Θεσσαλονίκη.
- Ο Joachim Schirrmacher, συγγραφέας και σύμβουλος του Γερμανικού Υπουργείου Εξωτερικών μοιράζεται τη γερμανική τεχνογνωσία επί του θέματος και οραματίζεται μία πιθανή ελληνογερμανική συνεργασία δημιουργίας.
- Παράλληλα, καλεσμένοι σχεδιαστές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες μεταφέρουν τις δικές τους εμπειρίες από χώρες με τη δική τους παράδοση και ανάπτυξη στον τομέα του design.
Networking
To Σάββατο, 3 Μαρτίου οι σχεδιαστές της πόλης έρχονται σε επαφή με επιχειρήσεις της πόλης που δραστηριοποιούνται δυναμικά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό σε μία πρωτοβουλία να προκύψει μία γόνιμη συνεργασία που μέχρι σήμερα φάνταζε αδύνατη... μία γόνιμη συνεργασία.
Designwalk
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας διοργανώνονται επισκέψεις στους χώρους, όπου δραστηριοποιούνται όλοι οι άνθρωποι που συγκροτούν τη δημιουργική βιομηχανία της Θεσσαλονίκης. Πλεκτήρια, υφασματάδικα, γραφεία design.... ανοίγουν τις πόρτες τους και επιτρέπουν στο κοινό να γνωρίσει όλα τα γρανάζια του δημιουργικού μηχανισμού σε ένα πρωτότυπο designwalk.
Σπουδάζοντας το design
Σε συνεργασία με σχολές γραφιστικής της πόλης, σπουδαστές καλούνται να παρουσιάσουν τις δικές τους ιδέες αναφορικά με τις σημαδιακές χρονιές που περιμένουν τη Θεσσαλονίκη:
-Οι σπουδαστές του AAS δημιουργούν το βιβλίο του design της Θεσσαλονίκης. Κάθε σελίδα και μία διαφορετική ιδέα, μία ξεχωριστή ματιά στη δημιουργική αποτύπωση του ιδιαίτερου χαρακτήρα της πόλης. Το τελικό αποτέλεσμα θα εκδοθεί σε συνεργασία με εκδοτικό οίκο και θα πωλείται καθ' όλη τη διάρκεια της επετειακής χρονιάς από επιλεγμένα βιβλιοπωλεία.
-Οι σπουδαστές του ΙΕΚ Δέλτα πειραματίζονται σχεδιαστικά σε ένα διαγωνισμό για τη στολή του εθελοντή ενόψει της διοργάνωσης «Θεσσαλονίκη: Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014».
-Οι σπουδαστές του ΑΚΤΟ δημιουργούν ένα έξυπνο σλόγκαν με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Το σλόγκαν συνοδεύει σχετική εικονογράφηση και το καλύτερο εξ αυτών θα κυκλοφορήσει σε συλλεκτικό T-Shirt.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς των σπουδαστών της ΑΚΤΟ και του AAS θα παρουσιαστούν σε ειδική έκθεση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Guerilla Exhibitions
Τα κορυφαία γραφεία design της Θεσσαλονίκης στήνουν αυθόρμητες εκθέσεις με δείγματα δουλειάς τους επάνω σε συγκεκριμένα concept.
-Οι γραφίστες της πόλης καταθέτουν τις δικές τους προτάσεις γύρω
από την ιδέα της απελευθέρωσης. Με αφορμή το Ιωβηλαίο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης μερικά από τα πιο δημιουργικά μυαλά της πόλης μοιράζονται με το κοινό τις δικές τους απαντήσεις στην ερώτηση «Από τι πρέπει να απελευθερωθεί η Θεσσαλονίκη σήμερα;». Οι απαντήσεις τους αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον...
-Οι βιομηχανικοί σχεδιαστές σχεδιάζουν αντικείμενα και έπιπλα για τον αστικό χώρο της Θεσσαλονίκης. Παγκάκια, κολωνάκια διαχωρισμού δρόμου/πεζοδρομίου, πλακάκια πεζοδρομίου, αστικός φωτισμός, σήμανση και ό,τι άλλο αφορά την ωραιότερη «επίπλωση» του αστικού τοπίου υπό το γενικό θέμα «Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς, αύριο».
Το design του καθένα
Ένα ανοιχτό design lab στήνεται σε σημείο- έκπληξη στην πόλη και προκαλεί κάθε πολίτη, κάθε περαστικό να γίνει designer για μια μέρα με την καθοδήγηση έμπειρων ειδικών από τα γραφεία και τις σχολές και αξιοποιώντας φτηνά και απλά υλικά.
Εργαστήρια για το Design
Workshops αφιερωμένα σε graphic, industrial και fashion design με σκοπό την παραγωγή μικρών κολεξιόν που θα παρουσιαστούν στο τέλος της εβδομάδας στο κοινό διοργανώνονται από καταξιωμένους επαγγελματίες και από τις σχολές. 4 ζώνες workshops καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας επιτρέπουν στο κοινό να δει πώς δουλεύουν μερικοί από τους καλύτερους των χώρων αυτών. Ρούχα, έπιπλα και αντικείμενα δημιουργούνται ζωντανά για τους σκοπούς των δράσεων, δίνοντάς μας μια ιδέα τι σημαίνει... “Made in Thessaloniki”
Fashion Show
Οι δημιουργοί της πόλης αλλά και οι σπουδαστές των σχολών μόδας παρουσιάζουν πρωτότυπες κολεξιόν και ευφάνταστες δημιουργίες σε ένα μεγάλο fashion show που αλλάζει το πρόσωπο μίας παραδοσιακής υπαίθριας αγοράς της Θεσσαλονίκης.
Προωθώντας τη δημιουργική οικονομία
Ένα ολόκληρο τεύχος της Parallaxi (Μαρτίου) αφιερώνεται στις δημιουργικές δυνάμεις της πόλης και τη δουλειά τους και διανέμεται καθ’ όλη τη διάρκεια του project.
Παράλληλα, η προετοιμασία και η υλοποίηση των δράσεων κινηματογραφείται, ώστε να αποτελέσει ένα ζωντανό όχημα προώθησης.
Στόχευση
Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο μεγάλο δημόσιο φεστιβάλ δημιουργίας της πόλης με σκοπό την ανάδειξη της κρυμμένης δύναμης, που θα μπορέσει να αποτελέσει ένα κινητήριο μοχλό ανάπτυξης αλλά και διαφήμισης της όσο και προσέλκυσης τουριστών που με την κατάλληλη διαφήμιση αυτού του πρόσωπου της μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην καθιέρωση της πόλης ως σημείο έλξης.
Παράλληλα με τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των μεγάλων φορέων της πόλης η προσπάθεια μετατρέπεται σε μια συνολική απόπειρα της πόλης για συνεργασία. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Goethe προβάλλεται στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Κωνσταντινούπολης η δράση και με την πρόσκληση ειδικών από Ευρωπαϊκές χώρες ξεκινά ένας διάλογος ανταλλαγής εμπειριών και συνεργασίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου