Τη χρηματοδότηση της ταινίας του
μεγάλου μήκους «Ευτυχία» προσπαθεί να εξασφαλίσει ο δημιουργός Χρήστος Πυθαράς βάζοντας στο
παιχνίδι το κοινό μέσω της http://www.groopio.com
Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να
πατήσει : http://www.groopio.com/el/projects/display/408/bliss---feature-film---pare-dose. Ακόμη και 5, 10, 20 ευρώ μπορούν να βοηθήσουν και να κάνουν το κοινό όχι μόνο συμμέτοχο της ταινίας, αλλά και συνδιαμορφωτή, ακόμη και στο ελάχιστο, των σύγχρονων εκφράσεων του Ελληνικού Πολιτισμού. Ο στόχος είναι να συγκεντρωθεί το ποσό των 9850 ευρώ μέχρι την πρώτη μέρα του νέου χρόνου, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου 2014, στις 11 το πρωί.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ – ΣΥΝΟΨΗ ΚΑΙ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Μια κοπέλα, όταν ένας
μυστηριώδης άντρας που φορά κόκκινο μπουφάν αρχίζει να την παρακολουθεί,
συγκρούεται με την πραγματικότητα.
Η Άννα είναι 27 χρονών.
Χαμογέλα. Η Άννα έχει δουλειά. Θ' αργήσω, εννιά-πέντε. Η Άννα έχει σπίτι.
Αϋπνία. Η Άννα έχει φίλους. Βαριέμαι. Την Άννα την αγαπάνε οι γονείς της.
Άνοιξε. Ένας άντρας την παρακολουθεί. Μίλα μου. Μίλα μου. Η Άννα δεν κοιμάται.
Καυλώνω. Η Άννα φοβάται. Κάποιος μετράει αντίστροφα. Η Άννα; Κι αυτή.
Ένα σκούντημα στο Facebook από ένα μυστηριώδες προφίλ, σε συνδυασμό με post-it που βρίσκει
καθημερινά κολλημένα στην πόρτα της με νούμερα σε αντίστροφη μέτρηση, θα
πυροδοτήσουν μια σειρά από γεγονότα και εξελίξεις, που θα κλονίσουν τη ψυχική
της υγεία.
Η «Ευτυχία» είναι μια
κωμικοτραγική ματιά στο κυνήγι της ευδαιμονίας μέσα από μια αλλοιωμένη αντίληψη
της πραγματικότητας,
ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
Η ταινία εξελίσσεται σε δύο
αφηγηματικά επίπεδα.
Ο κεντρικός αφηγηματικός
άξονας που διατρέχει την ταινία είναι η απειλή που δέχεται η Άννα από τον
μυστηριώδη άντρα με το κόκκινο μπουφάν.
Σε παράλληλη αφήγηση,
παρακολουθούμε την ζωή της Άννας, τις σχέσεις της με την οικογένεια της, τις
φίλες της, την δουλειά της και την ερωτική της ζωή και πώς όλα αυτά επηρεάζουν
την ψυχολογική της κατάσταση. Η προσωποκεντρική αφήγηση μέσα από την οποία απορρέουν
οι βασικές θεματικές της ταινίας, δραματουργείται σε αργούς ρυθμούς που
υφαίνουν σταδιακά τον ιστό μιας νεο-ρεαλιστικής ανθρώπινης κωμωδίας.
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η ιδέα είναι το μεγαλύτερο
ποσοστό της ταινίας να γυριστεί σε στατικά σε τριπόδι μονοπλάνα / σκηνές. Εμβόλιμα
πλάνα όπου κόβουμε σε επιμέρους λεπτομέρειες ή κοντινά, θα υπάρχουν για να
εξυπηρετούν τη δραματουργία της σκηνής.
Βασικό στοιχείο της ταινίας,
στην ατμόσφαιρα και στον ρυθμό της, είναι το μαύρο χιούμορ, που λειτουργεί και
σαν βαλβίδα αποφόρτισης από την κλιμακούμενη πίεση και δυστυχία που χτίζεται
στην ιστορία. Ο τρόπος παρουσίασης του πικρού χιούμορ, δεν έρχεται μέσα από
αστεία gag, αλλά από ρεαλιστικές στιγμές που θα σκηνοθετηθούν
κατά τρόπο για να αναδείξουν το παράδοξο και κωμικό της φύσης τους, η οποία εξ
ορισμού της εκάστοτε περίπτωσης, φέρει την αμφισημία του κωμικού και του
τραγικού. Η ταινία βρίθει από μικρές στιγμές που μπορούν να μεταφραστούν σαν
αστείες ή ειρωνικές, μέσα στην τραγικότητά τους.
Η ταινία χωρίζεται σε τρία
μέρη, σύμφωνα με τη ψυχολογική κατάσταση της ηρωίδας. Ξεκινάμε να φιλμάρουμε με
στάνταρ φακούς, που σταδιακά κλείνουν σε τηλεφακούς, καθώς κλιμακώνεται η
δραματουργία της ιστορίας, ενώ το τέλος της ταινίας "αποκαλύπτεται"
με μεγάλους ευρυγώνιους φακούς.
Όλες οι εξωτερικές διαδρομές
της Άννας θα γυριστούν με steadicam και
την ανάλογη κίνηση της κάμερας, ούτως ώστε να οπτικοποιηθεί μέσω αυτού του
τρόπου η συναισθηματική και ψυχολογική της κατάσταση. Η κίνηση της κάμερας
κλιμακώνεται από αργά travelling που
ακολουθούνε την Άννα στις διαδρομές της, σε πιο νευρικά και μεγαλύτερης έντασης
travelling.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Οι πίνακες του Edward Hopper,
αίσθηση σκηνογραφικών χώρων.
Οι πίνακες του Francis Bacon,
ψυχολογία χαρακτήρος.
Η μουσική των Joy Division
για αίσθηση του τετελεσμένου και αναπόφευκτου.
Η μουσική των Tiger Lillies
για το μαύρο υποδόριο χιούμορ.
Τα τραγούδια: Despair Came Knocking at my Door – Jackson C. Frank, Go
Insane – The Doors, Comfortably Numb – Pink Floyd, Evelyn Evelyn – Evelyn Evelyn.
Οι μουσικές αυτές λειτουργούν
ως αναφορά στην ατμόσφαιρα της ταινίας, μα ο ρυθμός της, μέσω μοντάζ και
ερμηνείας, θα είναι κόντρα σε αυτές.
Ταινίες, όπως: “The Tenant”
και “Repulsion” του Roman
Polanski, “Images” του Robert Altman, “Ano Bisiesto”
του Michael Rowe, “Paradies: Liebe” του Ulrich Seidl, “The Seventh Continent” του Michael Haneke, “Le charme discret de la bourgeoisie” του Luis Bunuel, “Fight Club” του
David Fincher,
Ιστορία 52 του Αλέξη Αλεξίου, “Criva
Cuervos” του Carlos
Saura , “Michael” του Markus Schleinger,
"Simon Killer"
του Antonio Campos,
"Songs from the Second Floor"
& "You the Living"
του Roy Anderson.
ΑΝΑΛΥΣΗ BUDGET
Η οικονομική ενίσχυση που θα
συγκεντρωθεί μέσω του Groopio, θα έχει
σαν αποτέλεσμα, υψηλότερα production values. Συγκεκριμένα:
Μέρος της αμοιβής των
συντελεστών.
Αγορά καρτών και σκληρών
δίσκων που θα μας επιτρέψει να τραβήξουμε σε format RAW.
Ενοικίαση μακενιστικού
εξοπλισμού.
Χρήση steadicam.
Ενοικίαση χώρων.
Στάδιο post production (μοντάζ, sound design, color correction, μιξάζ).
ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΡΕΗΛΕΡ 2:
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου